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YWHO Data Collection Platform Training / Formation à l’usage de la Plateforme de Collecte des Données CBEJO
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Add a New Visit for Existing Clients / Ajouter une Nouvelle Visite pour Client.e Existant.e
Instructions:
Use the Search page to access the Client’s Profile page.
The Client’s Profile page includes the following client-specific information:
On the top-left side of the screen:
- Centre Number: Unique code associated with your YWHO site.
- Client ID: Unique client ID.
- Client First and Last Name: Client’s first and last name.
On the left side of the screen:
- Visit Lists:
- Registration Form: Includes client information collected at registration.
- Visit number and date: Includes a list of all of the client’s visit number, date, and form information for each visit.
- By default, visit number and dates will be collapsed when you open a client’s profile. This means that you will need to expand each visit to see its respective forms.
- Click on the + icon beside each visit number and date to see all forms under that particular visit number and date.
- Forms under each visit number and date contain data specific to that particular date.
On the right side of the screen:
- Form Information: Includes all data that has been collected for a particular form (e.g. Reason for Visit form).
On the bottom-left side of the screen:
- Start Client Data Entry button
- Add a New Visit button
- Click on the hyperlinks above to learn more about the Start Client Data Entry and Add a New Visit functions.
Video Instructions:
Form Status Description
Icon | Status | Description |
New | The form has not been opened. | |
In Progress | The form has been started and saved as a draft. | |
Validated | The form has been submitted and completed. |
Instructions :
Rendez-vous sur la Page de Recherche pour accéder à la page Profil du/de la client.e.
La page Profil du/de la client.e contient les renseignements suivants sur le/la cliente :
Coin supérieur gauche de l’écran :
- Numéro du centre : Code qui désigne votre centre CBEJO
- Numéro du sujet : Numéro matricule du/de la client.e.
- Nom de famille et prénom
Partie gauche de l’écran :
- Liste de rencontres :
- Formulaire d’inscription : Contient les renseignements recueillis au moment de l’inscription du/de la client.e.
- Numéro et date de chaque visite : Contient les numéros des visites du/de la client.e et leur date
- Par défaut, lorsqu'on ouvre un profil de client.e, le contenu correspondant au numéro et à la date des visites est masqué. Pour voir tous les formulaires relatifs à une visite, il faut donc activer la fonction de développement.
- Cliquez sur l'icône + à côté de chaque numéro et date de visite pour voir tous les formulaires correspondants.
- Les formulaires figurant sous chaque numéro et date de visite contiennent les données spécifiques à cette visite particulière.
Partie droite de l’écran :
- Information sur le formulaire : Toutes les données recueillies sur un formulaire particulier (p. ex. Motif de la visite).
Coin inférieur gauche de l’écran :
- Bouton Démarrer la Saisie par le Sujet
- Bouton Ajouter une Nouvelle Visite
- Cliquez sur les hyperliens ci-dessus pour en apprendre davantage sur les fonctions Démarrer la Saisie par le Sujet et Ajouter une Nouvelle Visite.
Description de l'état du Formulaire
Icône | Status | Description |
Nouveau | Formulaire non ouvert. | |
En cours | Formulaire commencé et enregistré comme brouillon. | |
Validé | Formulaire a été soumis et complété |
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