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Sociodemographic Data Collection Training




I Found Out About this Hub Through...

The question:

At the hub, when youth are provided the sociodemographic questionnaire the question they receive related to how they found out about the hub is:

How did you find out about this hub?

•    My worker (e.g. social worker, probation officer, child welfare)
•    My doctor / nurse
•    My family member
•    My friend
•    My partner/girlfriend/boyfriend
•    YWHO website
•    YWHO Virtual Hub
•    Internet / online search
•    Social media
•    My school counsellor / teacher
•    Saw the centre
•    Advertising or promotional materials
•    Hospital / crisis nurse
•    Police
•    Corrections officer
•    From someone who received services
•    Prefer not to say
•    I do not know
•    Not listed, please describe: ____________________


Video:

Widget Connector
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Panel
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titleNote:


Column

Youth can choose more than one response option for this question


Rationale for this question:

  • This information can help to understand how youth find out about our hub/site and our services.
  • This information can help to inform promotion and outreach strategies.

Responding to youth asking why they are being asked this question:

Asking this question can help us understand how youth are finding out about our hub and services. We want to be able to increase our promotion and outreach strategies so that we can reach and provide services to more youth within the region.



Découverte du centre

La question :

Au centre, le questionnaire sociodémographique qu’on remet aux jeunes comporte une question sur la manière dont ils ont entendu parler du centre. 

Comment as-tu entendu parler de notre carrefour?

  • Mon.Ma travailleur.se (p. ex. travailleur.se social.e, agent.e de probation, protection de l’enfance)
  • Mon médecin ou mon infirmier.ère
  • Un.e membre de ma famille
  • Un.e ami.e
  • Mon partenaire, mon.ma petit.e ami.e
  • Site Web des CBEJO
  • Carrefour virtuel des CBEJO
  • Internet ou recherche en ligne
  • Médias sociaux
  • Mon.Ma conseiller.ère d’orientation, enseignant.e ou professeur.e
  • Découverte du carrefour en passant
  • Publicité ou documentation promotionnelle
  • Hôpital ou personnel infirmier de crise
  • Police
  • Agent.e de correction
  • Personne qui a reçu des services
  • Je préfère ne pas répondre
  • Je ne sais pas
  • Autre; préciser : ____________________


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titleRemarque :


Column

Pour cette question, les jeunes peuvent choisir plus d'une réponse.


Le pourquoi de cette question :

  • Cette information est utile pour comprendre comment les jeunes découvrent notre centre et nos services.
  • Elle est aussi utile pour orienter les stratégies de promotion et de sensibilisation.

Répondre aux jeunes qui demandent pourquoi on leur pose cette question :

Cette question peut nous aider à comprendre comment les jeunes découvrent notre centre et nos services. Nous voulons être en mesure de déployer davantage de stratégies de promotion et de sensibilisation afin de pouvoir atteindre un plus grand nombre de jeunes dans la région et leur fournir des services.