Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.
Comment: updated FR question and response options

Sociodemographic Data Collection Training

Page 16/23



Education Status

The question:

At the hub, when youth are provided the sociodemographic questionnaire the question they receive related to education status is:

I am
Are you a student
:     o No
     o Yes
?
  • Yes
  • No
  • Prefer not to say

If yes, I go to:     o Elementary school (grade 1-6)
     o Middle school (grade 7-8)
     o Junior high school (grade 9-10)
     o Senior high school (grade 11 –some grade 12)
     o College or other non-university certificate or diploma program   
     o Registered apprenticeship or other trades certificate or diploma program
     o University, Undergraduate program
     o University, Master’s program
     o Doctoral Program
     o None of the above
     o OtherThe highest level of education I have completed is:     o Elementary school (grade 1-6)
     o Middle school (grade 7-8)
     o Junior high school (grade 9-10)
     o Senior high school (grade 11 –some grade 12)
     o
What is the highest level of education you have completed?
  • Some elementary
  • Elementary school
  • Some high school
  • High school diploma
  • Some college or university
  • College or other non-university certificate or diploma program
     o Registered apprenticeship
  • Apprenticeship or other trades certificate or diploma program
     o
  • University

     o Masters Program
     o Doctoral Program
     o
  • , undergraduate program
  • University, masters program
  • Doctoral program
  • None of the above

     o
  • Prefer not to say
  • Other


Rationale for this question:

  • Youth who are not working, training or studying are more likely to have poorer mental and physical health, suicidal thoughts, to be isolated and have lower levels of life satisfaction.
  • Youth who are not working, training or studying identify multiple unmet support needs, most commonly help with employment and physical and mental health.

Responding to youth asking why they are being asked this question:

We collect this information because it allows us to better understand the support needs that may be required by a youth.

Video:

Please note that content for this page will be made available in the next few weeks. Stay tuned!

Widget Connector
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=4O1aWG8HZ4w&list=PLfvY-3dY8UwmFDNiqf_zw97tb14YSG1xG&index=36


Situation scolaire

La question :

Au centre, le questionnaire sociodémographique qu’on remet aux jeunes comporte une question sur la situation scolaire.

Es-tu aux études?

  • Yes
  • No
  • Prefer not to say


Quel est le plus haut niveau d’études que tu as atteint?
  • Une partie de l’école primaire
  • École primaire
  • Une partie des études secondaires
  • Diplôme d’études secondaires
  • Une partie des études collégiales ou universitaires
  • Programme d’études collégiales ou autre programme menant à un certificat ou à un diplôme non universitaire
  • Formation d’apprenti.e ou autre programme d’une école de métiers menant à un certificat ou à un diplôme
  • Université, programme de premier cycle (baccalauréat)
  • Université, programme de deuxième cycle (maîtrise)
  • Université, programme de troisième cycle (doctorat)
  • Aucune de ces réponses
  • Je préfère ne pas répondre
  • Autre, préciser :___________________

Le pourquoi de cette question :

  • Les jeunes qui ne travaillent pas, ne suivent pas de formation ou ne font pas d’études sont plus susceptibles d’être en mauvaise santé mentale et physique, d’avoir des idées suicidaires, d’être isolés et de manifester un faible niveau de satisfaction à l’égard de la vie qu’ils mènent.
  • Les jeunes qui ne travaillent pas, ne suivent pas de formation ou ne font pas d’études font état de lacunes dans le système de soutien, habituellement dans les domaines de l’emploi et de la santé physique et mentale.

Répondre aux jeunes qui demandent pourquoi on leur pose cette question :

 A : Ces renseignements nous permettent de mieux comprendre les besoins en matière de soutien des jeunes.


Image RemovedImage Added